Dag in het leven van een Service Delivery Manager
Onze mensen vertellen
In dit blog vertellen medewerkers van Garansys hoe hun werkdag er uitziet. Van .NET developers en testers tot business en accountmanagers. Ben je benieuwd wat zij voor werkzaamheden doen? Neem een kijkje in het dagelijks leven van deze medewerkers.
Vandaag is Robert Dobbelstein, Service Delivery Manager, aan de beurt.
Als Service Delivery Manager is geen enkele week hetzelfde, alleen zit er wel een duidelijke structuur in zijn maand. “Als we kijken naar een maand, hou ik mij de eerste helft van de maand meer bezig met rapportages opstellen over bepaalde beheersaspecten, zoals SLA afspraken en deadlines. De tweede helft van de maand heb ik meer tijd om me bezig te houden met vragen, incidenten en changes die klanten hebben ingediend”.
Prioriteren van verzoeken
Een klant kan drie verschillende prio’s geven aan een verzoek, incident of vraag. Prio 1 zijn meldingen die direct opgepakt moeten worden omdat bijvoorbeeld een systeem niet meer werkt. Prio 2 meldingen worden binnen 40 uur opgepakt. Nog steeds belangrijk dus, maar iets minder urgent. Onder prio 3 worden alle meldingen die niet urgent zijn geschaard. “Door deze classificatie kan ik beter filteren welke meldingen voorrang moeten krijgen. Soms gebeurt het dat de klant denkt dat iets prio 1 is, terwijl het iets minder urgent is dan verwacht. Dan denk ik graag mee met de klant, om het toch zo snel mogelijk op te lossen. Soms betekent dit dat we een onderzoek moeten doen naar het onderliggende probleem”.
Schakel tussen klant en projectteam
Als schakel tussen de klant en het projectteam zorgt Robert ervoor dat de gemaakte contractuele afspraken over het beheer worden nagekomen. “Ik houd contact met de klant over de voortgang van een ticket en houd het beheerteam scherp op de deadline. Daarnaast gaan we regelmatig op klantbezoek met een accountmanager. Dan kijken we hoe het nu loopt, waar er nog behoeftes zijn en waarin wij kunnen verbeteren in onze dienstverlening”.
Volgens Robert is het geen vanzelfsprekendheid, dat klanten goede service krijgen. “Wat ik als positief ervaar is de tevredenheid van klanten als je een langere tijd voor hen werkt. Ik ben blij dat ik aan de klantbeleving kan bijdragen”.
Werken bij Garansys
Robert werkt al 25 jaar binnen Caesar Groep, en dat is niet voor niets. “Ik heb in de loop der jaren steeds nieuwe uitdagingen gekregen in verschillende functies. Ik begon als junior applicatieontwerper en ben nu Service Delivery Manager. Doordat ik de wensen van de klant kan doorvertalen naar onze organisatie, komt er telkens iets nieuws op mijn pad”.
“Als je op zoek bent naar een organisatie waarbij je wordt opgenomen in een familie, ben je bij Garanys aan het juiste adres. Je wordt hier niet gezien als ‘een nummertje’ maar als persoon. Het voelt als een warme deken, zoiets als thuiskomen”.
ar als je verwacht dat alles strak geregeld en alles in beton gegoten is, kun je beter ergens anders solliciteren volgens Robert. “Garansys biedt de medewerkers veel vrijheid. Heel erg fijn, alhoewel dat ook betekent dat niet alles vaststaat. Je krijgt de ruimte om zelf invulling te geven aan bepaalde processen en taken. Daardoor kun je het eigen maken”.
Meer weten over werken bij Garansys of Roberts nieuwe collega worden? Klik dan hieronder op de link Werken bij Garansys.