Een dag in het leven van een Accountmanager

Een dag in het leven van een Accountmanager

Onze mensen vertellen

In dit blog vertellen medewerkers van Garansys hoe hun werkdag er uitziet. Van .NET developers en testers tot business en accountmanagers. Ben je benieuwd wat zij voor werkzaamheden doen? Neem een kijkje in het dagelijks leven van deze medewerkers.

Vandaag is Michiel Leenaers, Business Development Director voor het segment Maritiem, aan de beurt.

Database verrijken

Michiel houdt zich bezig met het benaderen van potentiële klanten. Dit doet hij door gebruik te maken van een Marketing Automation-tool. “Ik verrijk onze database met contacten. Deze contacten hebben diverse functielevels, zoals IT-managers, architecten en CIO’s. Deze contacten worden dan uiteindelijk benaderd met branchegerichte informatie. Ook help ik soms met het schrijven van deze informatie, wanneer er heel specifieke onderwerpen aan bod komen voor de maritieme sector. Hoe specifieker en concreter de informatie, hoe beter je de doelgroep kunt benaderen. Wanneer organisaties interesse hebben in onze dienstverlening, is het mijn taak om deze op te volgen. Vaak bellen we de potentiële klanten en gaan we in gesprek tijdens een kennismaking”.

 

Lange termijn relatie

Naast het leggen van nieuwe contacten is Michiel ook verantwoordelijk voor het contact met bestaande klanten. “We werken in verschillende segmenten. Ik werk voor het segment maritiem, Marjon voor verzekeringen en Arie werkt voor overheid. We werken met verschillende bedrijven samen die specifiek in een bepaalde branche zitten, om kennis te delen. Alles wat we doen is erop gericht om een lange termijn relatie met de klant aan te gaan”.

RL403143

“Doordat je zoveel verschillende klanten spreekt, heb je vaak verrassende en leuke gesprekken. Dat hoeft niet altijd over het werk te gaan. Ik geloof erin dat je elkaar altijd wijzer kunt maken, van elkaar kunt leren en elkaar kunt inspireren. Dan probeer ik een haakje te vinden naar onze dienstverlening. Vaak word ik geïnspireerd door de verhalen die mij verteld worden door de klanten”.

Verschillende uitdagingen

De diversiteit aan klanten maakt het werk volgens Michiel uitdagend. “Ook de veranderende wereld op het gebied van IT maakt het uitdagend. Projecten worden uitgevoerd op basis van resultaatverplichting i.p.v. inspanningsverplichting. Dat is dan ook de reden dat wij volgens de managementfilosofie Theory of Constraints (TOC, Eliyahu Goldratt) werken. Deze werkwijze spreekt mij heel erg aan en is de reden geweest om te solliciteren bij Garansys..

 

Samenwerken

Het binnenhalen van nieuwe opdrachten geeft Michiel veel energie. “Dat doen we natuurlijk wel samen met de andere collega’s, het is echt teamwork bij Garansys. Garansys is geen organisatie voor individualisten. Hoewel het een heel zelfstandige functie is, is het wel belangrijk dat je een gedreven teamplayer bent die resultaatgericht werkt. Je kunt met een gezonde vorm van druk omgaan en bent gedisciplineerd en gestructureerd”.

 

Meer weten over werken bij Garansys of Michiels nieuwe collega worden? Klik dan hieronder op de link Werken bij Garansys.

Werken bij Garansys