Beheer met betekenis: hoe Samsor impact maakt op zijn eigen manier

Algemeen

Beheer met betekenis: hoe Samsor impact maakt op zijn eigen manier

Samsor werkt als .NET developer en AI engineer bij Garansys en draait mee in het beheerteam van een grote klant. Geen gloednieuwe projecten of spraakmakende innovaties aan de oppervlakte, maar juist dat maakt zijn verhaal bijzonder. Want impact maken zit ‘m niet altijd in grote veranderingen. Soms zit het in hoe je de kleinste dingen grootser maakt dan verwacht.

Problemen oplossen en kansen spotten

In het beheerteam draait alles om het oplossen van dagelijkse problemen. Toch blijft het daar voor Samsor niet bij. “Ik denk mee over de mogelijkheden bij de klant. Ik wil ze enthousiasmeren, laten zien dat er meer uit te halen is dan ze nu denken.” 

Dat vraagt niet alleen om technische skills, maar ook om aanvoelen wat de klant nodig heeft. “Ze zijn soms nog niet helemaal op de hoogte van wat ze met nieuwe technologieën als AI of machine learning kunnen doen. Daar probeer ik ze in mee te nemen. Vooruitdenken en samen verkennen.” 

Voor de klant is hij inmiddels een stabiel en vertrouwd gezicht. “Ik merk nu hoeveel verschil ik maak. Niet per se in één groot moment, maar juist in hoe je er elke dag bent en dingen draaiende houdt. En dat geeft mij ook het gevoel dat ik ertoe doe.” 

Niet alles ging vanzelf. “Ik kreeg eens feedback dat ik in Teams-gesprekken wat te zakelijk overkwam. Te veel de neiging om het gesprek snel af te ronden. Dat waren gewoon de zenuwen. Maar ik snapte het ook wel. Klanten willen ook even laagdrempelig contact. Een praatje tussendoor. De klik is belangrijk – en ik sta altijd klaar als ze me nodig hebben.”

Ruimte om te groeien

Wat je nodig hebt om in deze rol te groeien? “Ownership en soft skills. Je moet echt begrijpen wat de klant nodig heeft, ook als ze het zelf nog niet helemaal weten. En dat vertrouwen krijg je hier vanaf dag één.” 

“Er wordt hier veel van je verwacht, maar dat past ook bij mij. Als je zelf kansen ziet en die pakt, dan word je daarin gesteund. Ik wil mezelf laten zien.” 

Dat vertrouwen werkt twee kanten op. “Ik wil impact maken op zo’n manier dat ze me zouden missen als ik weg zou zijn. Dat geeft mij energie om elke keer sterker terug te komen.” 

Impact vandaag en morgen

Niet alleen de klant profiteert van Samsors inzet. “Binnen het beheerteam denk ik mee over hoe we onze processen kunnen verbeteren. Daarnaast help ik nieuwe collega’s op weg om aan de slag te kunnen. Dat is de impact die ik heb op lange termijn.”

Ook op korte termijn is zijn invloed voelbaar. “Twee nieuwe collega’s starten binnenkort bij ons dankzij mijn netwerk. Door ze goed te begeleiden kunnen ze sneller meedraaien.”

Echte impact is wat je waarmaakt

Wat betekent impact maken dan echt? Voor Samsor is het duidelijk: “Het zit in het vertrouwen en de zekerheid die wij uitstralen. Die moeten we dan ook keer op keer waarmaken. Dat is waar het om draait.” En dat gaat verder dan alleen de klant. “Impact maken is ook wat je doet voor de mensen om je heen, voor het bedrijf en voor de natuur. Garansys en Caesar doen dat heel goed en ik ben blij dat ik daar onderdeel van mag zijn.”